Opleidingen en trainingen

ITIL V3 Trainingen

Direct inschrijven Bel mij terug Meer informatie

 

Wilt u zich certificeren, professionaliseren, omscholen of wilt u nieuwe kennis opdoen van best practices op het gebied van ICT? Dan bent u bij Decisco aan het juiste adres!

  • Decisco verzorgt samen met partners, enkel de officiële ITIL® trainingen.
  • Decisco doet absoluut niet aan zelfstudie en E-learning trajecten waar cursisten met lessen via Internet of op DVD bezig gehouden worden. Decisco is gespecialiseerd in de originele klassikale opleidingen waarbij een docent op een duidelijke en simpele manier de lesstof aan u uitlegt.
  • Decisco garandeert ook de laagste prijs voor het volgen van klassikale ITIL trainingen. Mocht u elders een offerte hebben ontvangen die nog voordeliger is, dan bieden wij u dezelfde prijs plus een extra 10% korting, dit omdat Decisco haar cursisten de beste kwaliteit tegen de laagste prijs wil bieden.

 

Waar staat ITIL® voor?

ITIL® is een afkorting van Information Technology Infrastructure Library en is ontstaan uit een verzameling ‘best practices’ die in het werkveld van de IT-dienstverlening worden aangetroffen.
ITIL biedt een systematische aanpak voor het leveren van de gewenste kwaliteit van IT-services. Het geeft een gedetailleerde omschrijving van de (meeste) belangrijke processen in een IT-organisatie en omvat checklijsten voor taken, procedures en verantwoordelijkheden, die elke organisatie als basis kan gebruiken om ITIL op maat te maken van de eigen bedrijfsbehoeften. De brede dekking van het ITIL-materiaal maakt het tevens mogelijk om er op gezette tijden naar terug te grijpen en er nieuwe verbeterdoelen voor de IT-organisatie uit af te leiden. Hierdoor kan de organisatie groeien en volwassen worden.

 

Voordelen van ITIL®

  • ITIL zorgt voor alignement tussen de business en IT
  • ITIL zorgt ervoor dat de kwaliteit beter van uw serviceorganisatie wordt gewaarborgd
  • ITIL verhoogt de productiviteit
  • ITIL brengt de servicegraad naar een hoger niveau
  • ITIL zorgt voor kostenbeheersing en reductie
  • ITIL zorgt voor een efficiëntere en effectievere informatievoorziening
  • ITIL biedt structuur en eenduidigheid (standaardisering) in bevoegdheden en verantwoordelijkheden

 

ITIL® Certificeringen (4 niveaus)

Voor het behalen van bovengenoemde doelstellingen biedt Decisco samen met partners u een compleet ITIL portfolio aan certificeringen en examens voor ITIL v3. Binnen ITIL® worden vier niveaus onderscheiden:

1. Foundation

Het Foundation niveau richt zich op kennis en begrip voor het verwerven van een goede ondergrond en vertrouwd te raken met het concept, de terminologie en de ITIL processen. Dit certificaat is bedoeld voor iedereen die ook maar iets met Service Management te maken krijgt en kennis nodig heeft van de basis principes en terminologie van ITIL.

2. Intermediate – deze is er in twee stromingen:

  • Lifecycle Modules: deze trainingen zijn bedoeld voor mensen die verantwoordelijk zijn voor de algehele lifecycle van een IT product. Per lifecycle onderdeel worden meerdere processen aangestipt maar op deze processen zelf wordt niet diepgaand ingegaan.
  • Capability Module: deze trainingen zijn bedoeld voor mensen die specifieke processen binnen IT Service Management beheren. De trainingen hiervoor bieden een diepgaand inzicht in de verschillende ITIL processen en hoe deze in de praktijk kunnen worden toegepast. De modules zijn het best vergelijkbaar met de Practitioner trainingen van ITIL v2.

3. Expert

Met het behalen van deze Expert in IT Service Management certificering toont u aan een hele brede én diepe kennis van ITIL te hebben. Om ITIL Expert in IT Service Management te kunnen worden dienen kandidaten, naast het Foundation niveau, met succes een aantal onderdelen uit het Intermediate niveau af te leggen en de afsluitende cursus Managing Through The Lifecycle (Cursuscode: ILLCMA) te voltooien.

4. Advanced

Met deze certificering toont u aan ITIL concepten te kunnen gebruiken in nieuwe toepassingen en gebieden. De inhoud van deze certificering is momenteel nog niet bekend.

 

Tabel: Overzicht ITIL® Certificeringen

TIL Foundation (1)CodeAantal dagen
ITIL FoundationILFN3 dagen

 

ITIL Lifecycle (2)CodeAantal dagen
ITIL® Continual Service Improvement Lifecycle CourseILLCCSI3 dagen
ITIL® Service Design Lifecycle CourseILLCS3 dagen
ITIL® Service Operation Lifecycle CourseILLLCSO3 dagen
ITIL® Service Strategy Lifecycle CourseILLCSS3 dagen
ITIL® Service Transition Lifecycle Course ILLCST3 dagen

 

ITIL Capability (2)CodeAantal dagen
ITIL® Operation Support and Analysis Capability ILOSA4 dagen
ITIL® Release, Control and Validation Capability ILRCV4 dagen
ITIL® Service Offerings and Agreements CapabilityILSOA4 dagen
ITIL® Planning, Protection and Optimization CapabilityILPPO4 dagen

 

ITIL Expert (3)CodeAantal dagen
ITIL® Managing Across the Lifecycle CourseILLCMA5 dagen

 

 

Advies nodig?

Wilt u advies over uw Citrix cursus, training of opleiding, dan kunt u hierover natuurlijk bellen met onze opleidingsadviseurs 0346-574411 of een e-mail sturen naar info@decisco.nl